Real Story: Chasing The Discount

Apa yang terlintas dalam pikiranmu kalau misal dengar kata Discount atau Big Sale atau semacamnya? Pasti mindset semua orang adalah tentang barang murah. Barang mahal jadi murah ataupun barang murah lebih murah lagi. Yupss, Nggak heran lagi kalau semua orang ngejar diskon (kayak Tom lagi ngejar Jerry), Alhasil tanggal-tanggal tertentu menjadi sangat spesial. Misalkan tanggal…

Rate This

Just Talk: Lazy Saturday

Most of People are happy when They know that today is Saturday. Why? Because weekend means holiday. People can be lazy, sleep and roll down on the bed. Can’t leave the blanket easily. We are the same. Believe me! But I hate saturday, When all the people sit on the chair while reading newspaper, I…

Rate This

Real Story: Comparison is Awful

Some said They love their kids so much, Some said They love their wife/Partner/GF so much more than what They had before. But I think some people are making me confused. When I was a kid, My parents didn’t treat us the same. When We didn’t obey what They said, They started to compare us…

Rate This

Just Talk : Workout is A Must?

When I was sick maybe some people wonder why I was sick for so long. I mean I need couple days to recover. Well, Some people wonder how a single person never get any health’s problems. Well, We never know, Some said that when you’re sick may be God still love you and want you…

Rate This

Book Review: I Hate Diet By Yulia Baltschun

Di dunia ini banyak banget yang menawarkan solusi mudah untuk tetap langsing. Mungkin bisa dilihat juga di instagram lapak jualan yang claim kalau minum teh ini, minum obat ini, pake salep itu badan dijamin kurus plus langsing kayak model yang mereka pake di promosi, Kalau nggak pake artis buat promosiin barang, Seolah-olah para artis ini…

Rate This

Just Talk: 4 Best Authors in Indonesia

If you are a book lover, Maybe you have some favorites authors of the books or novel. Well, it always depend on your preferences, I can’t force to love something that I loved. But maybe you have some similarity in this life. Do you know? to write a book or novel is not an easy…

Rate This

Hello March, Get Up!

Aku duduk di kursi dengan bantalan hijau sedikit tebal namun membuat kedua pahaku pegal sekali. Hari ini adalah awal yang baru untuk hari yang baru, di bulan yang baru pula. Seminggu serasa lama sekali, seperti menghitung bintang yang tak pernah habis di angkasa. Aku hanya tiduran lemah sembari membaca buku, jika sakit flu dan batuk…

Rate This

Just Talk: Business is Business

Do you have business ? Maybe you run your own business now. Well, to run a business must be something struggling, You can’t hope that you will get the profit soon after you open your business. So let’s say in this small city where I lived. There are a lot of cafe, restaurant which sell…

Rate This

You Just Need To Chill

Banyak orang di dunia ini punya masalah, Bukan hanya masalah dengan keluarga, Teman maupun Pasangan bagi yang sudah beristri atau mau jadi istri orang. Aku yakin satu hal, Jika kita berinteraksi dengan sesama manusia, Konflik itu pasti akan datang menghampiri. Entah bagaimana caranya, Entah apa itu konfliknya atau entah bagaimana konflik kecil itu membesar di…

Rate This

Real Story: Learning From The Book

Ada yang bilang, ” Kenapa sih kamu baca buku mulu? Apa kamu nggak bosan? Ada juga yang bilang “Kenapa sih kamu ga percaya aja apa yang aku bilang kenapa kamu selalu cari rujukan di buku? Orang terakhir bilang,” Kayaknya kamu nggak usah deh baca buku lagi, Cukup baca qur’an dan sunah, Itu aja” Menurutku pemikiran-pemikiran…

Rate This

I Have A Dream

Dream..What’s on your mind when you hear this word? Scary? Worry? Delightful? Happy? I have a lot of dream in my life. I reached it one by one and step by step and this is not something easy to do. Dream is not the day when you sleep and you got a dream in the…

Rate This

Just Talk: The Time

Whatever you are now, I know that you already used your time in your life, Some of them are regret to have the life that they had now, But some of them don’t care what the time is and what for, Their mind stuck by perspective, Okay We still alive now and We have to…

Rate This